Thursday 12 July 2012

hari keusahawanan :)

Assalamualaikum ?  :)

okey, aku tahu tak de orang yang baca blog aku nie.. Maklumlah, tak famous sangat blog aku nih, orangnya pon sama :D takpe takpe.. korang apa khabar ? sihat ? alhamdulillah.. demam ? pergilah makan ubat dan rehat secukupnya :)

hari ini, berlangsungnya hari keusahawanan di SMKTD . cerita bermulanya di sini ;D aku sampai je sekolah, ramai orang pelajar kat luar ! mereka sedang menunggu giliran untuk di'sport check' oleh cikgu dan pengawas. Gulp ! aku dah la bawak handphone... tak tentu arah aku masa tu :D tak lama tu , wany sampai... wani pon bawak handphone, tapi dia dah letak dekat rumah cik ice blend . aku pon buat keputusan untuk letak kat situ je. tapi bila pergi, takde orang.. pastu g rumah yana tarok handphone kt rumah dia.. lepas tu g sekolah dengan yana ngan wani . sampai je cikgu check poket seluar -,- menyesal giler tarok handphone kat rumah yana. banyak giler handphone kene rampas bole ? tapi aku kene terima kasih jugak kat yana, kot-kot la dye check beg aku.. tak ke mati aku . 

sampai je terus g tandas.. lepastu pergi padang.. and then pergi dataran ada perasmian... tak lama uh, celline panggil budak bola jaring.. yana, qila, ziqa pergi tinggalkan aku.. hhhuuummmppphh.... forever alone la aku . perasmian tamat, aku terus cari syasya dengan afiqah.. pergi beli makanan, lepas tu pergi hunted house.. tunggu dari pukul 9 pagi, pukul 12 baru masuk.. see, betapa sabarnya aku menunggu :D sementara menunggu , ada orang jual kentang dengan otak-otak. oke pukul 12 masuk, macam biasa la jerit.. tapi tak seseram 2010... hehehehe~

keluar, pegy beli makanan lagi.. lepas tu nampak ziqa.. mintak izin dgn afiqa dgn syasya untuk lepak dgn ziqa :D yana ngn qila ade kat bengkel.. pastu nampak qila.. aku pon ajak diorang beli air... pastu nampak yana... lepastu pergi bengkel balik.. masa on the way pergi, aku tarik rambut ude puas-puas :DD kejam kan aku ? ok, sampai bengkel, tunggu cikgu datang... then, cikgu suruh aku dengan ziqa menyapu lantai . kami pun menurut perintah :) 

lepastu jalan-jalan dari satu kedai ke satu kedai... nampak kak syaza, apa lagi amik dslr die ar.. orang jakon la katekan.. amik gambar orang tu amik gambar orang nie... hahaha~ lawak giler masa jalan-jalan dengan amik gambar :DD dah nak pukul 2, aku ajak kak syaza dgn ziqa peri rumah yana utk amik handphone aku balik.. kebetulan, mak yana sampai.. salam dengan beliau dan mintak izin nak amik handphone.. lepastu aku balik...

bagi aku, hari keusahawana tahun nie oke la dari tahun lepas :) tahun lepas hujan, lagi best... tapi menyakitkan hati aku je... tahun nie, panas tapi menggembirakan aku :DD     

sekian sahaja , cerita saya kali ini :) good luck kpd semua pmr candidates 2012 utk pra trial mnggu depan :)     

    




Terima kasih kerana sudi baca post ini :)

No comments: