Wednesday 2 November 2011

HAPPY MOMENTS WITH MY BELOVE FRIEND !

Aduish ! Apsal cikgu Farid ngan budak form 3 ada kat luar nie ?
 Kacau betol la ! Aku pun masuk la ke sekolah dengan muka selamba .
Yang aku hairan, Ziqa kata dia nak tunggu kat bus stop .
Tapi yang ku lihat di bus stop hanya ada cik sampu sampah --' Hampeh betol !

Ku lihat jam di tangan, sudah menunjukkan pukul 7.40 minit .
 Dalam hati aku ini menjerit ' Haziqah !!! Mana kau pergi ??!! '
 Aku yang sedang bosan, pergilah menuju ke depan tempat menunggu .
Kelihatan cik guard sedang memehatikan aku dari tingkap bilik pengawal keselamatan .
Hatiku berbisik ' Apa tengok-tengok ? '   

Tanpa segan dan silunya, aku menuju ke public phone untuk menelefon Mai .
Call dia tak dapat . Sesudah itu, aku call Qilla .
 Sekali abang dia la angkat . Abang dia cakap dia baru pergi sekolah .
 Melihat seorang budak hendak menuju ke arah aku, rupanya Qilla ! Terbaik !

Beberapa minit selepas itu, aku  ternampak bayang Mai .
 Kami bertiga pergi ke public phone sekali lagi untuk telefon Ziqa .
 Tetapi agak menghampakan hati kami bertiga kerana dia tidak angkat . Sesudah itu, kami pergi ke kantin . Dan aku ternampak Ziqa . Aku bergegas berlari ke Ziqa .
 Manakala Qilla dan Mai menyusur di belakang .
 Kata-kata yang keluar dari mulut aku sesudah Ziqa sampai ialah ' Kenapa kau lambat hah ?' Kau tahu tak ?........................................... ' Panjang lebar aku membebel . hahaha~

 Kami bertiga pon pergi ke rumah Yana . Pergi e & y . Pergi taman .
Semuanya penuh dengan gelak tawa . Dan aku berasa sungguh gembira .
 Aku ni selalu stress .
So, diorang la yang selalu hilangkan rasa stress aku . Sorry aku tak pernah certita pasal nie kat korang :)

Setibanya di sekolah, kami membawa beg masing-masing yang penuh dengan buku teks yang tebal untuk pulangkan ke bilik SPBT .
Pelajar lain beratur panjang . Aku mengeluh keletihan bercampur dengan kegeraman .
Setelah memulangkan buku, aku mendapat buku teks yang lama .
Tak ada yang baru pon . Hampeh !
 Dan buku yang ku pilih itu rupanya buku kak Syaza Syzwani :) Terpampang namanya di depan muka buku teks ku untuk form 3 :D

Selepas periksa, kebiasaannya guru membincangkan kertas periksa untuk para pelajar mengetahui markah mereka :)
Kalau nak tahu, aku paling tak suka bincang kertas soalan . Sebab aku takut keputusan aku tidak memuaskan . Namun aku menerima keputusan aku seadanya .

Sedang asik bincang kertas Sejarah ada budak gila form 1 lelaki menghalakan laser ke mata aku .
Dan betapa beraninya dia buat buto kat aku . Kurang ajar dengan aku ! Siak giler !
 Pas tu cikgu Suria rampas ! Padan muka !
BODOH !!
Sakit hati gila siakk !

Waktu rehat seperti biasa cuma hari ni pergi ke astaka . Kami lepak seperti biasa .
 Setiap masa ketawa . Dan kakak form 3 datang . Mereka join sekali .
Yang paling gempak kak Balqis .
 Sempoi giler ! Aku suka dia . hehehe~ Dia banyak buat lawak . Stress aku pon hilang .

Pada pukul 4 lebih, semua pelajar Islam dikehendaki pergi ke surau . Rupanya ada ceramah .
Tentang cinta :)
Tapi kami berlima keluar untuk membeli kertas pembalut hadiah untuk Qilla balut hadiah Es .
 Esok hari jadi dia .
Ternampak ustazah . Kami berlari dengan sekuat hati kami melainkan Ziqa yang tertinggal :D
 Sedang berlari,  kami berjumpa balik dengan ustazah . Dia memanggil kami .
 Aku dengan Yana apalagi belah r ! Lari sana lari sini ! Penat giler !

Kemudian kami lepak ngan adik angkat kesayangan aku Wan Syazwani :)
Diorang punya kelas PJ . Kitorang main bola jaring .
 Aku nie dah la tak pandai main . Diorang plak ajak . Join je r .
Tak lama uh ada lawan bola jaring .
Jadi aku, Yana, Qilla dan Ziqa and Wani pergi ke tangga astaka melihat budak laki main bola .
Macam-macam kawan aku jerit .
 Hidung besar la, perut boroi la, mata empat la, kepala besar la .
Kutuk diorang yang tengah syok main bola . Macam-macam ragam kitorang tengok ! Ketawa tak berhenti .
 Berdekak giler ! Hari nie best sangat walaupon result aku tak membanggakan .
Aku happy dengan semua kawan aku :) Terima kasih kawan :)

a true friend or a best friend,
is hard to fine
and
 hard to lose :)


Terima kasih kerana sudi baca post ini :)

No comments: