Monday 15 August 2011

rambut baru ^_^

1 new message received...

adoyai ! siapa pulak mesej aku pagi-pagi nie... Baru je niat nak tidur balik... hhmmm...
open message... La... Ude rupanya... Aku pon cakap yang aku nak tidur... Dia balas apa tau 'k r g la tdo mlz r nk maen mcg ngn rai k r'... Pergh ! Sakit hati bila aku membacanya... Kau dah tahu malas, yang kau  pergi mesej pagi-pagi ape hal !!?? Aku tak reply pon... Malas nak cari pasal dengan dia =='

Korang tahu ak aku bangun kol berapa ? Aku bangon kol 10 lebih... Pas uh, turun... Aik ? Mana mak ? Aku pon tanya kat kakak aku...

Rai : Mak mana ?
Akak : Mak g hospital...
Rai : Asal ?
Akak : Kak Rian ( orang bersihkan rumah ) jatuh tangga masa  lap lampu...
Rai : Abis uh ?
Akak : Banyak darah keluar... Kat kepala dengan tangan...
Rai : Bila dia jatuh ?
Akak : Dalam kol 9...

Apa lagi... Aku ngan kakak aku la yang kena bersihkan rumah... --' Tapi yang paling penat akak aku la... Sebab dia kene mop, vacuum... Aku sapu tangga dengan lap habuk je... Sebab aku nak g kedai gunting rambut... hehehehE~ Nak tukar fesyen rambut... :D

Dalam kol 11 lebih, mak balik... Mak aku cakap kak Rian kena tahan kat hospital... Pas tu, darah dia kene kat tmpat duduk belakang kereta... Mak aku pon pergi la bersihkan... Mak nak keluar balik... Sebab nak hantar langsir g dobi... Aku nak ikut sekali sebab nak g gunting rambut... hehehe~

Masuk je kedai uh, ada 2 pelanggan... Aku ingat an cina... Rupanya melayu la... Mana taknya, kulit putih, pakai seluar pendek, singlet plak uh... Tanjat girgirl... hhhmmm... Then, orang yang tukang gunting datang... ye ? ehem-ehem... Saya nak rambut macam nie sambil menunjukkan gambar yang berada di dalam phone... Mana boleh bagi tahu rambut macam sapa... Aurat... hahaha~ Lepas tu sebelah kerinting :D Owh... Jadi you nak dua-dua belah kerinting la ? Ekh, bukan ! Aisemen ! Tak paham pulak ! oke~ Then adik dia datang... Akhirnya dia jugak yang tahu aku nak rambut macam mana... (:

Pas tu, mak pergi meninggalkan aku :D Sebab nak g dobi... Pas tu mak nak balik mandi... hhhmmm... Aku pon belum mandi jugak... hahaha~ Aku tengok budak kecik sebelah aku pandang je... Geram betul aku... Buat tak tahu je la... Pas tu, orang gunting rambut, start mengguting rambut aku nie... hhmmm...  Then, dia amik ape ntah, dia gulung rambut aku dengan benda alah tu... Lama la jugak nak tunggu dia bukak benda tu... Makin lama ada sekeluarga orang cina masuk... Pergh ! Bising siot ! Cakap cina plak tu ! Satu ape pon aku tak paham... hhmmm... Wat dek je la... Sambil uh aku main message dengan 5 orang manusia :) 

Beberapa minit kemudian... Dia datang lalu membuka benda alah tu... Pas uh, dia suruh bangun g cuci rambut... Masa dia cuci tu, best gila ! Sejuk ! Jakun kejap ;) Pas uh, g tempat tadi balik... Dia pon amik hair dryer... Keringkan rambut aku... ^_^ Lepas uh, dia amik minyak kot... Dia letak kat rambut aku... Dan siap (:  Aku pon call mak suruh amik sekarang :)

Mak suka dengan rambut aku yang baru (: Aku ade citer kat kawan aku nak buat rambut macam mana... Dierang tersengih dan hanya  ketawa... Tapi, aku rasa rambut aku kali ini memang gempak ! Sampai mak pon nak buat rambut macam aku... hahahah~ Aku rasa, tak de pon orang buat rambut macam aku... BAJET :D

Itu sahaja... Bye ! Assalamualaikum... :)

Terima kasih kerana sudi baca post ini :)

1 comment:

moshapparel said...

salam perkenalan..
thanks sebab follow ye..

nice blog!