Monday 22 August 2011

AUGUST ! ^_^

15 Ogos hari jadi OPPA dan 16 Ogos hari jadi OLIE (:


Yang kiri tu OPPA yang kanan uh, OLIE (:

Masa hari Isnin, hari jadi OPPA, DE'QRYZS main baling air masa balik sekolah... Best gila ! Semua kena air, kecuali OQIE . Sebab, dia balik cepat . huhu~

Keesokan harinya, hari jadi OLIE (: Aku ingatkan dia orang tunggu aku kat sekolah . Sekali aku call guna public phone, mereka semua dah ada kat rumah OLIE daa --'

Aku dengan rasa hampanya, pergi lah keluar jalan kaki ke rumah OLIE... Sebaik sahaja sampai... Aku masuk, pergi ke ruang tamu, semua duduk dengan keadaan yang agak senyap . hahaha~ Dia orang cakap dia orang dah baling air la kat OLIE... ceh~ Aku yang tak dapat baling air --'

DE'QRYZS lepak di rumah OLIE dari pukul 9 pagi hingga 12 tengah hari (: Kita orang amik gambar, buka facebook, buka blog dan yang lain :D

 Dan aku, dok hafal script . Sebab aku ada buat oral drama RUMPELSTILTSKIN kat sekolah . Dan aku memegang watak sebagai 'mother' :D Alhamdulillah, aku hanya kena berlakon dalam scene 1 sahaja (:
Dan aku test pakai baju punjabi :D Kerana nak buat konsep 1 Malaysia :D Bapa melayu, mak cina + india, anak india :D

Tepat pukul 12 kami pergi ke sekolah melainkan OLIE kerana dia masih belum mandi lagi :D Sewaktu hendak membuat oral, aku dan kawan yang lain pergi ke tandas untuk menukar pakaian . Dan agak menyeksakan kerana tiada cermin --' Tapi tidak mengapa, kerana persembahan kami berjalan dengan lancar (:

Kami (group B), sempat mengambil gambar . Antaranya,

mother :D



















err, yang nie OLIE . Dia hanya menonton sahaja . Harap maklum :D

Apabila jam menunjukkan pukul 5.45 petang, pelajar tds melangkahkan kaki ke luar sekolah kerana nak balik la :D DE'QRYZS berjalan satu group (: OPPA, tanpa melengahkan masa membuka botol air, dan mencurahkan air tersebut di atas kepala OLIE :D Manakala aku (ODIE) dan OZIE, bersiap sedia di belakang OLIE dengan membuka plastik yang berisi tepung dan telur, lalu OZIE mengambil telur dan memecahkan teluar terebut di atas kepala OLIE :D Lalu mengambil lebihan telur tersebut membalingnya kepada aku --' Habis tudung aku --' Tapi kami seronok ! (:

Geng HANIM turut membaling telur kepada OLIE :D Dah macam kuih aku tengok :D OLIE dapat hadiah domo yang besar dari mael lambung a.k.a fitri nyamuk :D Dan suami OLIE, Khairi, tidak dapat berjumpa dengan OLIE kerana ada hal . Ini menyebabkan OLIE kecewa ==' Tapi dia juga turut memberi hadiah . Dia menyuruh AMIRUL (daddy OLIE) :D memberi hadiah tersebut kepada OLIE (: Hadiahnya domo yang kecik . ^_^


hadiah dari mael lambung :D


hasilnya setelah dibaling telur + tepung + air :D

OLIE dan ODIE terus menjadi bau telur . Dan sewaktu mak aku sampai, nak amik aku, aku masuk je, terus buka tingkap kereta . Kerana nak muntah dengan bau badan aku :D sorry :/

Dan mak memandu kereta menuju ke Bazar Ramadhan Nibong (: Semua orang di situ memandang aku pelik . :D Disebabkan tudung aku yang kotor :D Biar je la . huhu~ Sedang berjalan di bazar, ternampak fatin (: Happynye Fatin apabila melihat aku :D Automatic, dia terus tanya 'kenapa tudung kotor ?' 



Terima kasih kerana sudi baca post ini :)

No comments: