Friday 16 September 2011

LEPAK (:

Hari Rabu ngan hari Khamis lepas kan, ade raptai tau . Kat SMK Taman Daya ada raptai sebab Datuk SMS nak datang atau lebih dikenali sebadai Datuk Dr. Sheikh Muszaphar Shukor ((: Sukenye  ^_^ Tapi DE' QRYZS g lepak rumah Yana :D

Hari Rabu hari itu, kita orang g merayap (: G Nipah raya rumah mael lambung atau dikenali sebagai Fitri . hehehe~ Sementara nak tunggu dia buka pintu, kiterang g la tempat lain . Sekali nampak wany da :D Rupenye rumah wany sederet ngan rumah mael lambong :D Ingat nak raya rumah Wany tapi dia tak bagi masuk katanya rumah bersepah . --' Hampeh ! Tak pe la .   

Pas uh, masa nak jalan g rumah mael lambong tu DE'QRYZS main satu benda nie, buah kelapa kot . Buat main bola . Bila Qilla nak pas bola kat aku, dia pergi sepak kuat-kuat pas tu kena kaki aku ! Pergh ! Tak terkata :D Sayang qilla sangatsangat ((: Ngah bosan duduk la tengah-tengah jalan raya (nak cepat mati) . hahaha~ Pas uh, kiterang pon masuk rumah mael lambong makan kuih :)  Aku, Mai ngan Ziqa dok bersila makan kat bawah . hahaha~ Oke . Beberapa minit kemudian, mael lambong keluar . Akhirnya (: Dia jemput masuk rumah (: Bila masuk uh kecoh laa --' Terutama oppa ngan Yana :D Da tu, balik (: Salam ngan Eqa ((:

Pas uh, kiterang nak balik g tempat lain pulak . Aku ngan Mai nak jalan lambat-lambat . Tapi dia orang nak jugak tunggu . Fine . Aku ngan Mai jalan dulu . Kiterang ape lagi jalan la cepatcepat . Pas uh, tengok belakang dia orang tak ada --' Aku ngan Mai pergi la tangki (: Masa on the way tu, nampak Aikil ngan budak lain kat kedai air . Rashid pulak tak habis-habis mintak duit raya --' Aku ngan Mai teruskan berjalan . Nak guna shortcut lalu la belakang rumah Yana . Sekali nampak mak dia tengah basuh pinggan kot . Aku ngan Mai terdsengih je . Dah tu . Sampai jugak kat tangki . Rupanya dia orang belum sampai lagi . ==' Aku ngan Mai dok la kat situ borak-borak . Pas uh, naik sampai atas lagi . Mai suruh naik tangga yang tinggi tu . Aku nak naik tapi takut . Turun la balik . Tangki yang lagi satu pon sama :D Pas uh, takde keje jerit nama Qilla, Yana, ngan Ziqa kuat-kuat . xD Takde keje .Pas uh, aku jerit nama ude :D

Dah lama tu, dia orang semua pon sampai . Geng-geng motor pon ada (: Yang aku pelik Yana tak ada . Rupenye dia nak lawan ngan Is naik tangki . Yana kalah da . Dia naik dengan ude :))

Dah lepak-lepak balik rumah Yana . Firstly, bukak tudung la . Panas tu --' Then, ape lagi ramai-ramai baring kat katil Yana . Pas tu, tutup lampu . Walaweyh, macam-macam terjadi kat atas katil tu wo ! :DD Yang paling gempak takutkan Mai . hahaha~

Dah pukul 12, aku, Mai ngan Ziqa g skola dulu . Yana ngan Qilla lambat lagi .  

Hari Khamis plak, plan nak tido kat rumah Yana . Tapi lain pulak yang jadi ==' Oleh sebab semua lapar, aku ngan Qilla jadi wakil untuk keluar g beli makanan . hahaha~ On the way nak g tu, tak tahu nak g kedai mana --' Kiterang pon pergi je la kedai yang kat Rumbia tu . Beli satu mee goreng ngan meehun goreng . Qilla order roti telur ngan roti tampal . Pas uh order air milo ngan carrot susu (: Kiterang merasa dulu . Walaweyh ! Sedap giler ! :DD Pas uh g kedai runcit, beli air lagi .  Masa on the way balik tu, aku rasa lain macam je sebab guna jalan lain . Aku nak guna jalan lain tapi Qilla tanak . Kiterang lalu jalan yang keliling tangki tu . Setahu aku rumah kat situ ada banyak anjing . :D Seperti yang dijganka ada satu pagar terbuka dengan ada dua ekor anjing dalam satu rumah tu, menyalak kat kiterang . Ape lagi, baca doa la . Kalau lari lagi la , berterabur makanan . hahaha~

Oke dah sampai rumah Yana (: Aku pulak tak kuat nak bukak pagar rumah Yana suruh Qilla . Bila qilla bukak bunyi alarm ! Bapak r ! Tanjat girgirl . XD Muka aku ngan Qilla terus jadi lain . hahhaah~ Pas uh, da tak bunyi . Masuk je . Ape lagi melantak r . Pergh ! Sek baik order meehun goreng . Sedap wo ! Mee goreng tak bape sangat . Roti bom Qilla punya kecik je --' Hangus sikit . hahah~ Yang paling bersepah makan, Mai . hahaha~ Macam orang dewasa yang bujang beli makanan banyak-banyak :D Pas uh, kiterang amik port kat katil Yana . Mai pulak nak g bilik air . Apa lagi plan la nak takutkan Mai la . Aku ngan Yana menyorok dalam almari baju . Qila ngan Ziqa menyorok bawah meja belajar . Aku ngan Yana dalam almari uh, berdekak giler ! Panas la . Ape la . Tapi best ((: Kelakar giler ! Yang paling kesian kat Qilla, selalu kena tumbuk ngan Mai sebab rambut dia macam hantu . hahaha~

Beberapa jam kemudian, Boboy balik . Tahu tak ape yang terjadi ? Aku ngan Qilla ngah syok-syok nak tidur tak jadi tidur . ==' Sebab boboy marah pasal angry bird dia . Aku pon tak paham ==' Yang paling gempak, aku ngan Qila ngan Oppa peluk kuat-kuat sebab dengar boboy ketuk pintu bilik Yana . Pas uh, dengar satu suara 'aduh' ! Suara Qilla menjerit sebab boboy amik penyapu pukul kaki kiterang --' OMG !!! Macam orang giler tau tak ! :DDD Dan macam-macam terjadi :D Tak leyh citer semua sebab banyak sangat . Pas uh, Yana ketuk bilik, dia panggil baby pulak . Kuat giler wo suara dia . First time aku tengok dia marah giler . Dah lama tu keadaan kembali okey . ((: Ape lagi tidur ngan Qilla la . Mai pulak sibuk main game :D Pukul 12.40 gerak g sekolah . Hari tu la hari paling lambat aku g sekolah :DD

Itu je la yang dapat aku cerita (: Bubbye ! :))

Terima kasih kerana sudi baca post ini :)

No comments: