Sunday 24 July 2011

EXAM IS OVER ! ^_^

suasana ketika menjawab kertas peperiksaan pada hari terakhir (rabu)...

1.20 - 2.20 [pendidikan seni visual]

boleyh tahan la gak soalan.. maklumlah tak baca satu ape pon... tertumpu pada sains dan sejarah... jam menunjukkan pukul 2 petang, dan aku telah habis menjawab kertas PSV... kelas kami dibenarkan keluar untuk mengambil buku yang berkaitan dengan subjek sains... tetapi, kena keluar seorang demi seorang dikhuatiri meniru... huhuu~

sewaktu tiba giliran aku keluar untuk mengambil buku, fiqa and syasya suruh tolong amikkan buku dierang... aku pon g la amik... aku punya buku hanyalah science process skills form 2... buku fiqa ngan syasya tak macam banyak pulak.. maklumlah orang pandai... hhmmm... masok je kelas aku bagi buku dyerang dan duduk di tempat aku sendiri untuk mentelaah buku... bukak je buku, aku terus tutup balik... akibat stress banyak sangat yang belum dibaca dan dihafal benda yang penting... ape kan daya, tak boleh masuk sangat dalam kepale hotak aku nie.. akibat study last minute ! hahaha~ 

2.30 - 3.30 [science]

suasana begitu senyap di SMK Taman Daya... hanya bunyi kipas yang berputar dan tapak kasut guru yang berbunyi yang naik turun tangga dan berjalan je sana ke mari... soalan objektif. oke la... masok je soalan subjektif, aku terus menulis jawapan yang soalan mahukan... namun,  bila masuk soalan kedua aku teros pergi ke soalan yang seterusnya... tak boleh jugak... bukak penutup botol air dan minum air sepuasnye...bagi aku soalan subjektif science agak susah kali ini... dan soalan yang aku tak boleh nak jawab, aku hayun je pape yang patot der ! jam aku menunjukkan 3.30 , aku nak keluar cepat dari kelas kerana aku tak mahu dengar orang bertanya kepadaku, 'soalan nombor ... awak jawab ape' ? tu yang aku paling tak suke sebaik sahaja kertas soalan dan dihantar kepada guru... dan aku nak amik udara yang menyegarkan untuk menyegarkan kepala otak aku yang serabut dengan science dan sejarah... 

3.30 - 4.05 [baca sejarah]

sebaik sahaja keluar kelas lepas abis pikse science, terus amik buku sejarah... serabot dok kepale aku, nk bce form 1 ngan form 2 pulak tu... hahaha~ abis la... tapi aku tetap baca buku... muka menghadap buku, fikiran ntah ke mana... hahaha~ 4.05 [rehat] ape lagi hala tujuan aku, sebaik keluar kelas menghadap atas, melihat kelibat geng aku di 2 rk 2... rutin harian di sekolah... haahah~ time periksa je kiterang akan turun cepat untuk pergi koperasi beli makanan ringan... dan terus ke surau untuk bace buku... namun, tak boleyh bace jugak... geng aku pon x leyh nak bace... kiterang ape lagi hiburkan hati dengan cerita yang lawak la... ketawe kuat - kuat macam orang sengal... hahaha~ itulah DE' QRYZS ! sentiasa ceria walaupon nak perikse...

4.25 - 5.25 [sejarah]

anda boleh mula menjawab sekarang kata cikgu... bismillahirrahmanirrahim... oke la soalan form 1... sekali masok form 2, aku jawab sambil tutup mate daa... hebat kan aku ? hahaha~

5.30 - 6.30 [sivik] 

abis pikse penting lega sikit... aku tak bace langsong buku... boleyh jugak la jawab... tapi bile masok bab proses pilihan raya... dye nak tujuh... aku jawab tiga je... huhu~ jangan cikgu bising sudah la...

itu je kot yang aku nak citer lepas exam... tatatititutu... ^_^ 


Terima kasih kerana sudi baca post ini :)

No comments: